OKOUZLUJÍCÍ. ODUŠEVNĚLÁ. S JEDINEČNÝM PŘÍBĚHEM ÚSPĚCHU.


V průběhu mnoha let se objevila celá řada úspěšných podnikatelů, avšak žádný z nich nebyl tak jedinečný, jako Mary Kay Ash.

Společnost snů

Když Mary Kay Ash v roce 1963 začala budovat novou úspěšnou kariéru, rozhodla se napsat knihu s cílem poradit ženám, jak přežít ve světě byznysu, kterému dominují muži. Vytvořila dva seznamy. Jeden obsahoval řadu věcí, které vytvořila během své předchozí kariéry a které byly udělány dobře. Druhý seznam zahrnoval věci, u kterých cítila, že mohly být udělány lépe. Když zrevidovala oba seznamy, uvědomila si, že neúmyslně vytvořila marketingový plán společnosti snů – té, která by poskytla ženám možnost dosáhnout osobního a finančního úspěchu.

S jejími celoživotními úspory 5 000 USD a s pomocí jejího dvacetiletého syna Richarda Rogerse, Mary Kay uskutečnila svůj sen – v pátek, 13. září 1963.
 

Filozofie společnosti

Mary Kay si osvojila Zlaté pravidlo a pojala ho jako svojí filozofii určující nejlepší postup pro každou situaci: Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě. Také pevně věřila, že životní priority by měly mít svůj jasný sled. Z jejího pohledu to byla víra, na druhém místě rodina a teprve potom kariéra.

Mary Kay kladla důraz na ocenění úspěchů druhých. Opakovaně vyzývala jak firemní zaměstnance, tak nezávislé kosmetické poradkyně k tomu, aby jednali s každou osobou, kterou potkají, jakoby na sobě měla nápis "Dodej mi pocit důležitosti”.

Společnosti Mary Kay stále odkazuje na tyto principy Mary Kay Ash.
 

Úspěchy Mary Kay Ash

Nespočet obchodníků, autorů, politiků a akademiků poznalo genialitu a odhodlání Mary Kay Ash. Během svého života i po smrti obdržela množství prestižních cen.

Některé z jejích úspěchů:
  • Vysílání pořadu "Mary Kay" v televizních sítích A&E v rámci cyklu Biography® v roce 2007.
  • V roce 2004 byla fakultou PBS a Wharton School of Business’s jmenována jedním z 25 nejvlivnějších podnikatelů za posledních 25 let.
  • V roce 2003 byla na Baylor University jmenována Největší americkou podnikatelkou v historii.
  • V roce 2002 se stala laureátkou Dallas Business Hall of Fame za celoživotní úspěchy, jakož i za inspirující podnikání a vůdčí roli ve společnosti, průmyslové vize, za zavedení systému podnikatelských služeb a za vzor občanského postavení ve společnosti.
  • V roce 2002 obdržela cenu National Conference on Medical Care a Domestic Violence Community Service, nyní nazývanou Cena Mary Kay Ash.
  • Texaská žena století v roce 1999 dle podnikatelské Texas Women's Chamber of Commerce.
  • Uvedení do dvorany slávy National Business Hall of Fame v roce 1996, časopis Fortune .
  • Cena Pathfinder Award v roce 1995, udělená sdružením National Association of Women Business Owners.
  • Cena Business Leader of the '90s Award, udělená sdružením Association of Women Business Owners.
  • Cena Circle of Honor Award v roce 1989 a cena Living Legend Award v roce 1992, udělená nadací Direct Selling Education Foundation.
  • Uvedení do dvorany slávy First Annual National Sales Hall of Fame v roce 1989 sdružením Sales and Marketing Executives z New Yorku.
  • Jedna z "25 nejvlivnějších Američanek" v roce 1985 dle publikace "The World Almanac and Book of Facts".
  • Cena Horatio Alger Distinguished American Citizen v roce 1978 - cena se uděluje významným Američanům, kteří přes nepřízeň osudu dosáhli úspěchu.
Mary Kay adopted the Golden Rule as her guiding philosophy.

O MARY KAY ASH

Mary Kay Ash pomohla mnoha ženám na světě dosáhnout úspěchu, a to díky principům, o kterých se více dozvíte v knize Cesta Mary Kay.
Mary Kay Ash napsala knihu Cesta Mary Kay, která je podle Wall Street Journal bestsellerem.

Mary Kay Ash vytvořila síť nezávislých kosmetických poradkyň, která dnes čítá více než 3,5 milionu žen a je respektována obchodníky i akademiky.  Jak? Tajemství najdete v knize Cesta Mary Kay.

Po celá léta principy uvedené v knize Cesta Mary Kay pomáhaly společnosti uspět v měnícím se ekonomickém prostředí a rychlém globálním růstu. Dalo by se říci, že žádná ze společností tak nadšeně neztělesňovala hodnoty a nereflektovala přesvědčení sv zakladatelky, jako společnost Mary Kay. 

Jako největší americká podnikatelka, vstoupila Mary Kay Ash v roce 1963 jako průkopnice do světa mužů. Svoje podnikání založila na Zlatém pravidle: Každou kritiku odměň dvojnásobnou porcí pochvaly. Tento výrok otevřel nové příležitosti ženám po celém světě. I po zhruba padesáti letech její nadčasově zaměřená filozofie řídí dále celou společnost a dotýká se dalších lidí po celém světě.

ZJISTĚTE VÍCE O KNIHÁCH MARY KAY

Kniha Cesta Mary Kay je dostupná u nezávislých kosmetických poradkyň.