S touhou obohatit životy žen a smyslem pro podnikání vybudovala Mary Kay Ash svou vysněnou společnost. Podívejte se na důležité okamžiky, které utvářely jméno a zázemí společnosti Mary Kay ve světě.
- 1960
- 1970
- 1980
- 1990
- 2000
- 2010
1960
1963
V pátek 13. září v texaském Dallasu otevřela Mary Kay Ash na ploše 47m² první obchod.
1964
V roce 1964 představila Mary Kay Ash kompletní řadu přípravků péče o pleť pro muže.
Mary Kay Ash uspořádala svou první Výroční konferenci, dnes jde o jednu z největších každoročních akcí v texasském Dallasu.
1969
Mary Kay Ash ocenila pět nejlepších nezávislých Sales Director růžovým Cadillacem.
V roce 1969 začíná v Dallasu výstavba výrobního závodu.
1970
1971
Společnost Mary Kay expanduje do světa otevřením první mezinárodní pobočky v Austrálii.
1973
Společnost Mary Kay slaví desáté výročí a počet nezávislých kosmetických poradkyň překročil 20 000.
1976
Společnost Mary Kay vstoupila na burzu cenných papírů v New Yorku.
1979
Jedna z prvních devíti Mary Kay nezávislých kosmetických poradkyň poprvé za celou existenci společnosti překonala hranici 1 milionu USD vyplacených na provizích.
1980
1983
Společnosti Mary Kay slaví 20. výročí. Celkové tržby společnosti překročily hranici 300 milionů USD.
1984
Společnost Mary Kay byla uvedena v publikaci magazínu Fortune mezi 100 nejlepších společností ve Spojených státech amerických.
1985
Společnost Mary Kay odkupuje všechny akcie firmy a vrací se k soukromému "rodinnému" vlastnictví.
1988
Mary Kay expanduje do Mexika.
1989
Mary Kay iniciuje a spouští program na recyklaci papíru, plastu, skla a hliníku.
1990
1990
Mary Kay už celkem expandovala do 10 zemí světa.
1991
Celkové tržby dosahují 500 milionů USD.
1993
Mary Kay slaví 30. výročí a otevírá v sídle společnosti v Dallasu Muzeum Mary Kay.
Mary Kay je v roce 1992 uvedena jako jedna z nejúspěšnějších 500 společností v USA.
Mary Kay otevírá mezinárodní pobočku v Rusku.
Mary Kay se znovu objevuje na seznamu 100 nejlepších společností v USA.
1995
Časopis Fortune zařadil společnost Mary Kay na seznam "Nejoblíbenější společnosti v USA".
1996
Mary Kay Ash zakládá v roce 1996 charitativní fond, dnes je známý jako Fond Mary Kay, který je veřejným neziskovým fondem. Poskytuje prostředky na výzkum léků proti rakovině a na prevenci proti domácímu násilí – děje se tak prostřednictvím programů a grantů podporujících uvědomění žen ve světě.
Mary Kay je jednou z 20 společností uvedených v knize Forbes Greatest Business Stories of All Time. Mary Kay Ash je jedinou ženou, která je v této knize uvedena.
Poprvé v historii společnosti překročily celkové tržby hranici 1 mld. USD.
1998
Společnost Mary Kay je opět zahrnutá mezi stovkou nejlepších společností v USA.
Mary Kay slaví 35. výročí. Společnost mění odstín žádaného růžového Cadillaku na perlovou růžovou.
1999
Mary Kay Ash je označena jako texaská žena století!
2000
2000
Televizní stanice Lifetime Television jmenovala Mary Kay Ash nejvýznamnější podnikatelkou 20. století.
2001
Společnost Mary Kay získala cenu za závádění inovací od Asociace přímých prodejců, a to za osobní webové stránky, které poskytují každé nezávislé kosmetické poradkyni příležitost prezentovat se prostřednictvím vlastních webových stránek.
Richard Rogers, syn Mary Kay Ash a spoluzakladatel společnosti, se vrací do společnosti jako výkonný ředitel.
Mary Kay Ash zemřela v Den díkuvzdání 22. listopadu, v den svého nejoblíbenějšího svátku.
2002
Společnost Mary Kay je oceněna Asociací přímých prodejců cenou “Vision for Tomorrow Award” za prevenční program proti násilí páchané na ženách.
Společnost Mary Kay získala ocenění od komise v Los Angeles za humanitární pomoc, snahu
a úsilí pomáhat a eliminovat násilí páchané na ženách, mladistvých a dětech.
Mary Kay Ash byla v roce 2002 jmenována do síně slávy obchodníků v Dallasu a byla slavnostně uvedena do “Akademie úspěšných podnikatelů a marketingových manažerů”.
2003
Mary Kay slaví 40. výročí a počet nezávislých kosmetických poradkyň překročil 1 milion.
V akademické studii Baylorské university je Mary Kay Ash stavěna do pozice největší podnikatelky
v historii USA.
2004
Mary Kay Ash je označována PBS’s Nightly Business Report ve spojitosti s prestižní Whartonovou obchodní školou za jednoho z 25 nejvlivnějších podnikatelů za uplynulých 25 let.
Kensingtonský palác v Londýně udělil Mary Kay Ash ocenění Humanitární růže.
2005
Celkové tržby překročily hranici 2 miliard dolarů.
Čínská pobočka slaví své 10. výročí.
Richard Rogers přebírá roli výkonného ředitele a David Holl je jmenován prezidentem a generálním ředitelem společnosti.
2006
V roce 2006 uvedla televize A&E životopisný dokument o Mary Kay.
2007
Prodej přípravků Mary Kay® je rozšířený již ve 35 zemích světa.
Česká pobočka Mary Kay slaví 10. výročí od založení.
2008
Společnost Mary Kay slaví 45. výročí a zavádí iniciativu společenské odpovědnosti – Růžová, která mění životy - za účelem změnit životy žen a dětí na světě.
Mary Kay zveřejňuje svůj první světový program dobročinného marketingového programu prodporující ženy a děti - Krása, která se počítá.
Dallaský obchodní časopis zařazuje společnost Mary Kay na seznam tamějších největších dobročinných společností.
2009
Celkové tržby Mary Kay dosahují 2,5 miliardy dolarů. Počet nezávislých kosmetických poradkyň
na světě dosáhl 2 milionů.
2010
2010
Argentinská pobočka Mary Kay slaví 30. výročí. 10. výročí slaví pobočky v Kazachstánu, Malajsii, na Filipínách a Slovensko s Moldávskem slaví 5. výročí.
Mary Kay obdržela od časopisu Ladies‘ Home první známku “DoGood”. Známka je určena pro společnosti, které se snaží činit svět lepším místem. Mary Kay byla vyznamenána za snahy chránit ženy a dívky proti domácímu násilí.
2011
Hodnota darů vynaložená během kampaně “Krása, která se počítá” v letech 2008, 2009 a 2010 v souvislosti s ochranou žen a dětí na celém světě přesáhla téměř 4 miliony USD.
Přípravky TimeWise® Noční komplex pro obnovu pleti a TimeWise® Zázračná sada získaly prestižní ocenění “Good Housekeeping Seal”.
Zaměstnanci Mary Kay, nezávislé kosmetické poradkyně, přátelé a rodiny se účastní vůbec prvního světového Měsíce dobrých skutků.
2012
Americká pobočka Mary Kay dosáhla 1 milionu fanoušků na Facebooku.
Mary Kay získala za svou mobilní aplikaci Virtuální líčení ocenění od Asociace přímého prodeje za digitální inovaci.
Mary Kay uvedla dosud nejsofistikovanější péči o pleť proti pokročilým známkám stárnutí - TimeWise Repair™